Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

Γιατί τέχνες στην προσχολική ηλικία;

Γιατί τέχνες στην προσχολική ηλικία;



Η πρώτη επαφή του ανθρώπου με τον κόσμο μας περνά μέσα από το φως και τους ήχους που συναντά με τις αισθήσεις του  κατά τη διάρκεια της διαδρομής του . Το φως  γεννά τα χρώματα. Τα όρια των χρωμάτων ορίζουν τις νοητικές μορφές των σχημάτων. Έτσι χρώματα και σχήματα περιγράφουν τον χώρο.
Οι ήχοι ερεθίζουν την ακοή μας και η δεύτερη κατά σειρά ισχυρή αίσθηση συνθέτει με αυτούς ( τους ήχους), εικόνες που η διαδοχική εναλλαγή τους συγκροτεί την αντίληψη του χρόνου.
Ιδού λοιπόν πώς η τέχνη δρα στον ψυχισμό και τη νόηση του ανθρώπου και ιδιαίτερα του μικρού παιδιού.
 Άρης Μαυρομμάτης


Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το σχολείο μας οργάνωσε "μια γιορτή αφιερωμένη στις τέχνες " με τίτλο " Τα παιδιά σαν χελιδόνια φέρνουν Άνοιξη αιώνια".

Φωτογραφία από έκθεση.



Τα παιδιά μαζί με τους παιδαγωγούς και  την εικαστικό του σχολείου μας  καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς εμπνεύστηκαν από σπουδαίους καλλιτέχνες όπως ( Μοντιλιάνι Αμεντέο, Πικάσο ), γνώρισαν τεχνικές όπως ( κολάζ, κόμικς) ,    και όλα  αυτά που γνώρισαν  τα  αποτύπωσαν σε έργα ζωγραφικής αξιοποιώντας τα προσχέδιά τους. 




Η Γαϊδουροκεφαλή από το έργο " Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας".



Η θεματική των έργων τους αφορούσε τους ήρωες και τα περιβάλλοντα των ηρώων του   θεατρικού έργου " Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας",του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ .



Φωτογραφία από  το Μουσικό μέρος της εκδήλωσης.
Το "μουσικό εργαστήρι" με συντονιστή το Μουσικό του σχολείου μας, ετοίμασε το έργο " Έξι τραγούδια για ποντίκια", Μουσική- στίχοι : Γιώργος Κουρουπός , Τραγούδι: Σπύρος Σακκάς. Τα παιδιά έπαιξαν μουσικά όργανα  και τραγούδησαν. Τα συνόδευσε στο τραγούδι, η ομάδα χορωδών του σχολείου μας!








... Και για να μη  χαθείτε στους διαδρόμους της έκθεσης  καθώς σας ξεναγούμε , ακολουθήστε το χάρτη της διαδρομής ....





 Α  ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ
  ( ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ)


Το στήσιμο των έργων έγινε από τα ίδια τα παιδιά. Καθώς τα παιδιά έστηναν,  συζητούσαν, έκριναν, διαφωνούσαν ,τόσο για τον τρόπο στησίματος όσο και για το περιεχόμενο των έργων.Ο διάλογος που στήθηκε μεταξύ των παιδιών ήταν σπουδαίος.




Ρεύμα Ιμπρεσιονισμού.

Τα παιδιά ασχολήθηκαν  στο ατελιέ των μεγάλων ζωγράφων με προσχέδια και  αναλογίες χρωμάτων. Σιγά - σιγά  αξιοποιώντας  τα προσχέδιά τους οδηγήθηκαν στον σχεδιασμό ηρώων του κλασσικού έργου " Όνειρο καλοκαιρινής Νύχτας" του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ. Τα δικά τους έργα με τους Όμπερον, Τιτάνια και Πουκ, είχαν τη δυναμική της καινούργιας σύλληψης!



Κυκλαδικό ειδώλιο


 Κόμικ.
Κυκλαδικό ειδώλιο.
Έργο επηρεασμένο από την τέχνη της Αφρικής.








Μοντιλιάνι Αμεντέο, Προσωπογραφίες.

Αφρικάνικη μάσκα.


Β    ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ( ΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ & ΠΡΟ-ΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ )


Τα υλικά στα χέρια των μικρών εξερευνητών αποκτούν δύναμη και δίνουν στο  ασχημάτιστο  μέγεθος και όγκο. Οι μορφές ξεπηδούν όπως ακριβώς και οι εικόνες.  Ένας μακρύς διάλογος  μεταξύ  αφήγησης και εικόνας  ξεκινά το ταξίδι του … ΄






Τα παιδιά καθώς έστηναν τα καφασωτά τελάρα συζητούσαν και έπαιζαν συγχρόνως.




Ξεφυλλίζοντας .....








Φωτογραφίες του δάσους με διαφορετικές τεχνικές.



Γ      ΑΤΕΛΙΕ  ( ΠΡΟΝΗΠΙΑ)


Το κάλλος και η αρμονία, η έρευνα και η μελέτη του φυσικού κόσμου εμπνέει το μικρό παιδί να συνεχίσει την έρευνά του στο δικό του μικρόκοσμο  αποδίδοντας στα έργα του τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.
Το ίδιο δανείζεται από τον χώρο των τεχνών τα κατάλληλα  υλικά που θα προσδώσουν στο έργο του λεπτομέρειες  προσθέτοντας πάντα και την προσωπική του πινελιά!
Το κάθε έργο είναι μοναδικό και έχει τη δυναμική ενός διαλόγου μεταξύ μελέτης και έμπνευσης. 



Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή " qr barcode"    ...

Πετάει - πετάει!!

Ένα δέντρο.













Στο ατελιέ με τον Όμπερον κ την Τιτάνια 
Σ' αγαπώ- σ' αγαπώ..

...οι επισκέπτες του ατελιέ είχαν τη δυνατότητα χτυπώντας το συγκεκριμένο barcode να μεταφερθούν στους αντίστοιχους συνδέσμους που είχαμε δημιουργήσει στο κανάλι του σχολείου μας στο youtube  αλλά και στη σελίδα του σχολείου στο Facebook. Κατεβάζοντας τη  εφαρμογή " qr barcode" και σκανάροντας τα συγκεκριμένα barcode  μεταφέρεστε αυτόματα στους αντίστοιχους συνδέσμους.







Εικόνες κατά τη διάρκεια ξενάγησης στο ατελιέ.

Εκθέματα από το ατελιέ.




Όμπερον και Τιτάνια.
Το δέντρο του δάσους.





























Όμπερον και Τιτάνια.
Όμπερον και Τιτάνια.


















Γαΐδουροκεφαλή.


Δ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΩΔΕΙΟ





Αφού ολοκληρώθηκε το εικαστικό μέρος της εκδήλωσης η γιορτή  συνεχίστηκε  στο "υπαίθριο ωδείο" .Οι  γονείς- χορωδοί    πήραν θέση ,  οι μικροί  μουσικοί κάθισαν πίσω από τα όργανά τους και οι θεατές απόλαυσαν το μουσικό διάλογο!











Χαιρετισμός του κύριου Νικόλα Τσαφταρίδη.







Κάπου εδώ νομίζω ότι πρέπει να σταματήσετε με τις δικές μου ιστορίες και να αρχίσετε με τις δικιές σας.
Θέλω να ευχηθώ στον καθένα χωριστά αλλά και σε όλους μαζί να ανακαλύψετε το δικό σας μύθο. Να δημιουργήσετε σπουδαία έργα και να δώσετε αξία και νόημα στη ζωή σας. Να πείτε στο τέλος «Άξιζε αυτή η περιπέτεια που τη λένε Ζωή».
                                                                                                  Κάπου εδώ- Θεοδωράκης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου